Cultuurwerf

Cultuurwerf

Printen

Music

Art

Theatre

Festival

40 jaar de Piek: Disc-O-Lit

op 29-10-2011
      van 20.30 uur

€ 6,-

Timmerfabriek

Reserveer

Reageer

40 jaar de Piek: Disc-O-Lit

De feestmaand ter ere van 40 jaar de Piek wordt afgesloten met een dijk van een slotfeest op een van Vlissings meest bijzondere plekken: de Timmerfabriek!

Disc-O-Lit: een dansavond op een bijzondere locatie met de fijnste muziek uit de jaren '70, '80, '90 en '00. Maar er is meer! Een avondvullend programma met het gesproken woord, aankleding en entertainment, volledig in balans met het puike dansfeest. DJ's, VJ's en dichters slaan de handen ineen voor een show met beelden en beats, danseressen, kunst en poëzie van onder andere Diana Ozon, Tjitse Hofman en stadsdichter van Amsterdam F. Starik. Maar dus vooral: disco!
Van DJ X-O-X, MC Kimo, VJ Mofo 2 en Daan Modern.

Plaats dit alles in de spectaculaire setting van de Timmerfabriek met bar, lounge-hoeken, sfeervolle aankleding en een riante dansvloer, en alle ingrediënten zijn aanwezig voor een historisch topfeest!

Reacties

natascha: 25-10-2011 @ 11:09:56
is er ook een kaart verkoop aan de zaal?
Lindy: 25-10-2011 @ 11:18:19
Waarschijnlijk wel hoor. Of het moet ineens nog heel hard gaan met de kaarten.
John van Straaten: 26-10-2011 @ 22:21:11
Kunnen jullie me zeggen welke dj's er draaien? Want als het dezelfde zijn als die altijd in het Arsenaal draaien blijf ik weg.
Die zijn saai want altijd hetzelfde qua muziek.

Lindy: 27-10-2011 @ 09:29:02
beste John, Disc-O-Lit staat los van het Arsenaal. Weet niet precies welke dj's daar draaien, maar hier komen mee: DJ X-O-X, MC Kimo, VJ Mofo 2 en Daan Modern. Literaire bijdragen van Diana Ozon en Tjitse Hofman. Op www.discolit.nl vind je de kern van disc-O-Lit, die voor deze avond wordt aangevuld.
John van Straaten: 30-10-2011 @ 00:59:20
Ben gegaan, maar wat was het slecht. Het geluid was abominabel, de danseressen leken me zo stoned als een aap, de mc vond zichzelf geweldig -het publiek denk ik niet - en de dj's zouden zich moeten schamen voor wat ze doen. Werkelijk bagger deze avond.
Ronald: 30-10-2011 @ 10:15:50
Op zich was het een leuk feestje. Helaas wist de laatste dj niet echt te varieren. Hij begon goed en gevarieerd maar later na 10 nummers uit hetzelfde genre hadden we het wel gehad en zijn we ergens anders naar toe gegaan.
pieter: 30-10-2011 @ 21:50:53
lul van Straaten je hebt geen verstand van muziek.
Miranda Slager: 30-10-2011 @ 22:22:18
Hallo,

Ik was gisteren samen met mijn vriendinnen naar de party gekomen. We hadden ons lekker disco aangekleed omdat we ervan uitgingen dat het een echt disco feest zou worden. Maar we gingen alweer erg vroeg weg want er kon gewoon niet gedanst worden. De muziek die ze lieten horen sloeg nergens op en ook het geluid was heel slecht. We vonden het zonde van het geld maar nog meer zonde dat een avond die zulke hooggespannen verwachtingen leek te hebben zo'n sof was.
Ik wilde dit gewoon even kwijt.
progvinnie@hotmail.com: 01-11-2011 @ 12:33:24
Ik heb me kostelijk vermaakt, lekker fout feestje!!!
Walter uut Vlissingen: 01-11-2011 @ 16:15:58
Ik citeer even:

"De Cultuurwerf heeft een akoestisch bureau ingeschakeld dat advies geeft over de juiste plaatsing van geluidsabsorberende materialen. In de ruimte worden bij de komende concerten en activiteiten wanden achterin geplaatst die met zware theaterdoeken wordt behangen en komen er op strategische plaatsen theaterdoeken aan de zijwanden en rondom het podium. Samen met moderne geluidsapparatuur die speciaal op de ruimte wordt gericht voldoet de Timmerfabriek bij de komende activiteiten zeker aan de verwachting".

Beetje zonde van het geld zover, want zowel vrijdag als zaterdag bij Disco, was het geluid compleet ruk.
Kijk, het Disco-met-Links-Amsterdams-gezwets-er doorheen kun je van houden of niet, maar het zou wel leuk zijn als je het kan verstaan.

Maar het voldeed aan de verwachting... van de meeste bezoekers die er om 23.00 wel weer klaar mee waren.

En veel Piekers hadden een Glamrock of rockplaatje er doorheen ook wel gewaardeerd denk ik.
JoSa: 02-11-2011 @ 20:11:27
70,80 en 90er jaren muziek? Waar dan? Iedereen was er ruim voor het einde klaar met die ene dreun beat die klonk. Zijn nog persoonlijk naar de dj gegaan om te zeggen dat 'zijn' publiek wegliep, en waar ie helemaal mee bezig was door GEEN 70,80 en 90er jaren muziek te draaien. Als excuus had ie dat dit de enigste set was die hij bij had! Foute programmering, heel het publiek kwam niet in de stemming en niet op gang. Heel slecht geregeld.
Frank van den Broek: 07-11-2011 @ 00:15:24
Ook ik ben gegaan in de verwachting een leuk feest mee te maken.
Geluid super slecht. Ik ben zelf actief in de geluidsbranche en snap niet waarom er een 48 kanaals mixer moest staan voor een paar dj's en wat gesproken woord. Misschien dat de subsidie op moest? Rond 22.00 uur een aarde brom. Draaitafel(s) niet geaard. Werd steeds erger en toen is de sub maar gewoon uitgezet. Gevolg. Alleen mid-hoog af de opgehangen line array en de bas kwam toen alleen nog maar van de monitors af podium. Onbegrijpelijk dat men zo'n slecht geluid door liet gaan. Elk ander bedrijf had direct voor oplossingen gezorgd.
Het excuus dat de Timmerfabriek qua akoustiek nog geoptimaliseerd moet worden gaat voor deze avond echt niet op. Dit lag echt aan het geluidssysteem. Ik ben zelfs nog naar die gozer achter de mengtafel gegaan maar hij trok zich er niks van aan. Wat heb jij er nou verstand van, werd me gezegd....

De dj's van die avond zouden eens in het Zeeuwse moeten kijken.
Ik was enigszins voorbereid op wat alternatieve disco muziek (The Cure/Fisher Z etc.) maar zelfs dat was niet te horen die avond. In het begin zelfs chacha's die men in een dansschool zou draaien... Geloof dat men in de veronderstelling was bij het boeken van dit gezelschap zo van 'wat van ver komt is goed'. Nou, dat bleek dus wel omdat zowat 75% al voor 24.00 uur weg was.
Wat ik ook niet snap: als men een disco feest ervan wilde maken, waarom was de dansvloer dan niet van boven verlicht met wat spots? Nu was alleen het podium verlicht.
Een historisch topfeest? Nou, denk eerder dat het een historisch dieptepunt is geworden.

Plaats reactie